30-11-2013

2 december 2013 - Cape Coast, Ghana

Prima geslapen! Ben om zes uur wakker en ga lezen. Om half acht kort douchen en dan voor thee het terras op met Pa. Als Ma er is gaan we ontbijten. Goed gegeten en gezellig om dit samen te kunnen doen. Vandaag gaan we twee omliggende dorpjes bekijken met Wim, de zwager van Nol en Annelies. Dit is een indrukwekkende wandeling, zoveel te zien en iedereen kijkt en roept naar je. Kinderen lopen aan je hand met je mee. Er vindt een begrafenis plaats in beide dorpen. Dit lijkt op een feest, veel mensen en kinderen, ze zijn gekleed in zwart met rood, er wordt vrolijke muziek gemaakt en gedanst en een aantal vrouwen maken fou fou. Raar om hier tussen door te lopen. In het tweede dorp bezoeken we het gezin waarvan Wim één studerende zoon financieel ondersteunt. De moeder is buiten aan het koken en er staan wel 10 jongens om haar heen. Wat een prachtig gezicht en wat een heerlijke jochies zeg! Twee van hen wandelen de weg terug naar Ko-sa mee over het strand en vertellen over school en over wat ze later willen worden. Beide willen ze echt geen visser worden zoals hun vader....nee ze willen politie en bankdirecteur worden! Terug bij Ko-sa geven we ze wat te drinken. Daarna gaan ze terug naar hun dorp. Ik ga aan zee zitten lezen, later lunchen en kletsen in de schaduw, douchen, zitten op het terras en eten. Nu (21.00 uur) lig ik in bed, ook weer fijn!