01-12-2013

2 december 2013 - Cape Coast, Ghana

Afgelopen nacht de eerste regenbuien gehad. Er waait daardoor een iets frissere wind, heerlijk! Goed geslapen en word rond zessen wakker. Vandaag kan ik kiezen tussen een wandeling door de bossen of een bezoek aan het dorp Elmina. Tijd voor thee, wat gesprekken op het terras en dan ontbijten. Ik besluit om met Ma mee te gaan naar Elmina. We komen daar om twaalf uur aan. Elmina is een vissersdorpje en dat ruik je. Een haven vol gekleurde boten, een prachtig gezicht. Langs de weg staan mensen vanalles te verkopen (vis, fruit, stofjes) en op straat is het een drukte van jewelste met mensen en auto's. Het geeft een chaotische indruk. We worden van top tot teen bekeken en soms ook gevolgd en aangesproken. Bij een klein cafe-achtig iets drinken we een cola. Dan lopen we naar Elmina Castle om wat foto's te maken en wat te kopen bij een kraampje aldaar. Terug met de taxi over hobbelige wegen en onderweg veel te zien. Bij Ko-sa lunchen, lezen op het strand en kletsen met een Finse vrouw die drie maanden vrijwilligerswerk heeft gedaan in de binnenlanden. Mooie verhalen maar ook een hele indrukwekkende tijd met pieken en dalen. Vanavond eten we met een grote groep; Annelies en Nol, Wim en Marja, Peter en Marga, Rene en Willemien en Kofi. Leuke gesprekken, fijn gezelschap en heerlijk gegeten. Om 22.30 uur naar bed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Carola Koorman:
    2 december 2013
    gezellig om jouw verhalen te lezen, liefs carola
  2. Nienke ter Maat:
    2 december 2013
    Heerlijk zo die verhalen van je. Je voelt je enthousiasme. Ben alweer benieuwd naar je volgende verslagen.
  3. Suzanne & Lex:
    2 december 2013
    Wat geweldig om te lezen hoe fijn het is alles te kunnen delen met je ouders! Nog veel fijne dagen samen!
  4. Marit:
    2 december 2013
    Ik zat al weer vol spanning te wachten op een verhaal. Leuk en fijn om wat te horen. Groetjes marit en family
  5. Anouk & annen:
    2 december 2013
    Erg leuk om weer te kunnen lezen over je enorm bijzondere ervaring! Kan niet wachten tot je terug bent en we alle verhalen live kunnen horen!
    Geniet van de aankomende tijd, lieve groet!
  6. Dorien:
    7 december 2013
    Vandaag ben ik door Manon ook ingelust in je reisverhalen. Indrukwekkend!