19-11 t/m 26-11

26 november 2022 - Komenda, Ghana

Weinig goeie wifi gehad de afgelopen week dus dagverslagen online zetten lukte niet. Ik ga nu de week van zaterdag tot en met vandaag beschrijven. Wat hebben we een fantastische en indrukwekkende tijd gehad in Ghana. Vannacht vliegen we terug. Het was super fijn om weer terug te zijn en heel leuk om Lars te laten kennismaken met het land.
De rit van Accra naar Ko-sa was indrukwekkend. In Accra veel drukte van mensen, autos en marktjes. Bij ieder stoplicht dat op rood staat lopen mensen tussen de auto's door om hun spullen te verkopen. Hrt is een rit van meer dan 4 uur! Onderweg nog een stop gedaan voor inkopen bij een uitgestorven winkelcentrum, de eerste in Ghana maar deze gaat helaas alweer dicht, de laatste winkels doen hun uitverkoopronde en wij halen wat spullen voor Ko-sa (glazen, gin, vuilniszakken ed.) bij the Game en drinken een koffie bij een tentje. Ook nog wat spullen gehaald bij de Shoprite en dan rijden we weer door. De rit is indrukwekkend met hobbelige wegen, stops bij politieposten, hoge drempels en langs dorpjes aan de rand van de weg waar veel shopjes staan van de inwoners. Ze verkopen fruit, groenten, drinken, meel, brood ed.

Als we de afslag Cape Coast pakken is er zoveel herkenning voor mij en dat voelt bijzonder. De weg langs de zee, langs het visserdorp waar Abbeys school staat, gespot! Door naar Ampenyi. Zo leuk om deze weg weer te rijden en door het dorp te gaan. De weg is enorm verslechterd dus het duurt even voordat we het terrein van Ko-sa oprijden. Here we are again! Wauw wat is het mooi daar en flink groter geworden, 1 van de medewerkers brengt onze koffer naar room 14, een kamer met zee zicht 😍. We hebben onderweg onze lunch bestelling doorgegeven dus dat gaan we eerst doen. En dan met Lars een rondje maken over het terrein en wandelen over het strand met de voeten in de zee.

1. Suzanne:
    26 november 2022
    Wat geweldig dat je weer terug bent in Ghana! Jaloers...😉 Door jouw verhaal en foto's ben ik er ook weer even een beetje. Waar blijft de tijd? Ook voor jou alweer 7 jaar geleden. Nu weer met nieuwe en gedeelde herinneringen, zo waardevol en onbeschrijfelijk. Koesteren. 🥰
  2. Hans de B:
    27 november 2022