27-11-2013

2 december 2013 - Cape Coast, Ghana

Ik word om vijf uur wakker vanmorgen. Beetje dommelen en nadenken wat ik nog graag wil doen. Dan wassen en ontbijten. Christine, Isabelle en Peter vliegen vandaag terug naar Zwitserland. Ik zie ze niet meer omdat ik om half acht vertrek naar de Day Care. De activiteiten die ik gepland heb zijn: in kleine groepjes een toverspel spelen en een begin maken met het schilderen van een aquarium op een houten zonnescherm. Benieuwd hoe dat gaat worden! Van 08.00u tot 13.00u dit kunnen doen op de Day Care. Om 13.00 uur vertrek ik naar Molly's huis. Douchen (er is water vandaag) en omkleden. Dan stap ik in de taxi naar restaurant Coast to Coast waar ik met Pa en Ma heb afgesproken! Wat een fijn weerzien en leuk om te delen wat je ziet, ruikt en voelt. Wat heb ik hun veel te vertellen! Ik krijg post van Roos en Suus, waar ik heel blij mee ben! Dan wandelen we de lange straat door met kraampjes. Het is een drukte van jewelste. Als we aankomen bij mijn hostfamily worden Pa en Ma hartelijk ontvangen. Ik laat ze alles zien en om half vijf vertrekken ze terug naar Ko-sa. Ik ga bezig met het voorbereiden van de activiteit van morgen. Vanavond eet ik alleen. Na het eten wat rommelen op mijn kamer en bellen met Maaike en Suus! Grant van PA komt langs om te vertellen dat mijn 'werkmaatje' Marie morgen naar huis vliegt ipv over twee maand. Ze kon niet aarden in Ghana. Dinsdag vertelden de twee meiden uit Denemarken ook al dat ze eerder vertrekken. Zij vliegen 1 januari ipv de 12e, dit omdat hun school twee weken gesloten is en er geen werk is :-( Even later vraagt Molly of ik bij haar kom zitten. Voor het eerst lang met haar gesproken en haar levensverhaal gehoord, bijzonder! Ook voor haar school kan ik wat betekenen. De school is 10 jaar geleden gebouwd in een arme wijk door Molly en haar vrijwilligers. Vijf december is er op school het jubileumfeest waar ik met Pap en Mam naartoe zal gaan. Wanneer het regent kunnen de kinderen niet bij de school komen. Ga het de 5e zien. Wil graag kijken wat er is gerealiseerd en of we met het doel 'Remke goes to Ghana' wat kunnen betekenen (zit te denken aan een houten brug oid) In bed hierover nadenken en later lezen tot mijn ogen dichtvallen.