24-11-2013

2 december 2013 - Cape Coast, Ghana

Goed geslapen vannacht. Als het licht begint te worden om zes uur word ik wakker. De vogels fluiten er flink op los. Gelukkig zijn de hanen gestopt met hun gekukeleku, zij waren er vannacht al vroeg bij. Wat lezen en dommelen. Vandaag rond vieren vertrek ik weer naar Cape Coast voor een nieuwe werkweek! Als ik met negen uur in het zonnetje ga zitten lezen krijg ik gezelschap van een jongen uit de UK en zijn Ghanese zwager. De Ghanese vraagt al gauw om mijn nummer en wil graag contact met me. Dat is hier 'the way of living', deze vraag wordt gesteld in een taxi, als je over straat loopt of op het terras zit. We kletsen nog even en dan vertrek ik naar het terras zonder hem mijn nummer te geven! Daar tref ik een Spaanse man waar ik 's ochtends ook al even mee gesproken heb. Er volgt een leuk gesprek en zo ben je anderhalf uur verder. Hans belt om te horen hoe het gaat :-) Lunchen doe ik om half 1 en daarna nog even genieten van de zon, wind, zee en mijn boek. En gekletst met een aantal bekenden van Annelies en Nol die op bezoek zijn. Vooral het gesprek met de zus van Nol was bijzonder. Na vieren komt de taxichauffeur mij ophalen. Terug in Cape Coast een reisverhaal plaatsen en dan op weg naar mijn hostfamily. Daar aangekomen is er visite. Drie Zwitserse gasten. Eén van hen heeft hier twee jaar geleden vrijwilligerswerk gedaan. Ze zijn hier op vakantie en blijven een nachtje. Tijdens het kletsen met elkaar vraagt één van hen of ik al gedronken heb uit een coconut..... O ja! Dat heb ik gedaan. Afgelopen vrijdag op de Day Care. Een van de teachers heeft ze uit de boom gehaald. De sap was heerlijk verfrissend. Toen heb ik alle Cocos eruit gehaald en uitgedeeld aan de kinderen. Leuke ervaring! Met de Zwitsers samen eten en dan buiten verder kletsen. George komt erbij zitten. We spreken voor morgenmiddag af bij Cape Coast Castle. Gaan deze samen bekijken en daarna naar het strand. Om 21.30 uur ga ik lezen in bed.