23-11-2013

26 november 2013 - Cape Coast, Ghana

Wakker worden met de geluiden van de zee en het gefluit van vogels is geen vervelend begin van de dag al tettert er vanaf vijf uur ook een haan doorheen. Heb een redelijke nacht achter de rug en ben om zes uur wakker. Lezen in bed, blij met mijn e-reader! Muziek erbij aan...nog niet naar geluisterd sinds ik hier ben. Fijne nummers Q (fijn om jou ook te horen zingen ;-)
Als ik uit bed ga valt er iets op mijn arm. Het is een baby lizzard. In de zon wandelen over het strand en foto's maken. Later een fruitmix drinken en lezen. In de zon is het te warm dus ik ga lezen in de schaduw waar het goed vertoeven is door het zeebriesje. Voor lunch neem ik bananen in een soort dunne pannenkoek. Smaakt goed. Eén van de Ghanese medewerkers (kok) komt bij me zitten. We kletsen wat en ze geeft aan dat ze maandag in Cape Coast is en we elkaar gezelschap kunnen houden als ik klaar ben met werken..... Tijd om nog even van de zon te genieten. Wandelen over het strand, lezen, muziek luisteren en ook een tijd met Nol en Annelies gesproken. Leuk om hun verhalen te horen en ik krijg goede tips. Lezen op bed en later douchen. Ga daarna buiten zitten. Wouter en Pa bellen via een skype. Geluid is minder maar het werkt en erg leuk om weer wat te kunnen vertellen over hier. Om kwart over zeven ga ik eten. Een groentemix die heerlijk smaakt. Zit nog wat te lezen tot 21.00 uur en ga dan naar mijn cottage om te slapen.

1. Ton:
    29 november 2013
    Ha Remke,

spannend om al je verhalen te volgen. Helaas werkt de sms zo te merken niet maar gelukkig is er dit blog. Hoe is het nu Frans en Ans er ook zijn? Hopelijk gaat het de komende tijd beter met je maag- en darmen. We zien uit naar een nieuwe aflevering van je feuilleton