19-11-2013

19 november 2013 - Cape Coast, Ghana

Jarig! Nieuwe matras dus wat beter geslapen vannacht! Word om vijf uur wakker. Lezen tot 06.50 uur en dan uit bed. Zit alleen aan het ontbijt en vertrek om half acht met de taxi naar Solace Junction. Marie staat in de straat op mij te wachten en feliciteert me. Dan lopen we samen naar de Day Care. Een enthousiaste begroeting van de kinderen. Ze gaan voetballen en ik doe mee. Wat hebben sommige kinderen al een balgevoel zeg. Als de les begint om half negen gaan Marie en ik erbij zitten. Een lange lesochtend met rekenen en engels volgt. We mogen allebei ook tien minuten lesgeven. Oke....dat is even wennen maar het lukt! Pas om kwart voor twaalf is er tijd om samen te spelen....voetballen!! De lunch zetten we om twaalf uur klaar.  Als om half 1 de les weer begint helpen we de kinderen met tekenen en schrijven. Voordat we klaar zijn nog een kwartiertje dansen en springen en dan is de werkdag alweer voorbij.... Terug met de taxi en lekker douchen, er is water vandaag! Dan naar Baobab. Helaas alleen, mijn huisgenoten werken van elf tot zes en Marie gaat slapen. Tijd om mijn berichten te lezen en wat reisverhalen te versturen!
Fijn om de berichten uit Nederland te lezen. Jammer dat ik alleen met wifi maar wat kan ontvangen en sturen. Ook nog gebeld met Maaike, Ma en Pa. Nu voel ik me even jarig. Om vijf uur wandel ik terug naar mijn hostfamily. Wat lezen en ik krijg gezelschap van 'the little one' in huis. Ghana moet voetballen en dat is goed te horen. Geweldig de reactie als ze scoren! Helaas verliezen ze met 2-1. Om kwart over zes gaan eten we. Op het menu staat pasta met bijzondere groenten (herken alleen de wortels) Gister en eer gister was het rijst met bijzondere groenten. Eten gaat hier snel. Na het eten mijn eerste thema avond bij het Projects Abroad kantoor. Daar ontmoet ik de meeste vrijwilligers. Het zijn acht meiden van onder de twintig. Leuk gekletst en les gehad in Ghanese dans, zang en djembé. Ik ben er een ster in, not! Maar wel erg leuk om te doen. Aan de wandeling en taxirit terug in het donker moet ik nog steeds wennen.... We zijn om half tien terug. Lezen en dan slapen.

1. Marit:
    Ha Remke
    Leuk om al je ervaringen te kunnen lezen.
    Gefeliciteerd met je verjaardag en we zullen vanavond met de dinsdagtennisclub er 1 op jou drinken!
    Groetjes en geniet van alles daar.
  2. Ronald:
    Hoi Remke,
    Van Harte gefeliciteerd. De borrel houden we wel te goed wanneer je weer terug bent. Fijne dag nog.
  3. Anne-Marie:
    19 november 2013
    Hallo Remke, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Jarig zijn in Ghana.. moest een vreemde gewaarwording zijn.
    Heel veel succes, je kunt het!!!
  4. Willem en rita:
    Hartelijk gefeliciteerd Remke!!!!!!!!!!!!!
  5. Nienke ter Maat:
    19 november 2013
    Lang zal je leven lang zal je leven lang zal je leven in de Gloria in de Gloria in de Gloria. Hieperdepiep Hoera. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
  6. Joost:
    Hey Remke,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Zal er zo nog een borrel op drinken. Nog een hele fijne dag.
  7. Marijke:
    19 november 2013
    Hey Remke. Erg leuk om je verhalen te lezen. Spannend allemaal. Fijne dag nog.
    Lieve groetjes.
  8. Koos en Christel:
    Lieve Remke,
    Gefeliciteerd met je verjaardag!!
    We genieten enorm van je verhalen, dank.
    Veel succes en plezier en pas goed op jezelf.
    Groeten uit koud Nederland, Koos en Christel
  9. Rianne:
    19 november 2013
    Mijn vriendin is jarig! Helemaal raar dat je op deze dag zover weg bent! Maar gelukkig mocht ik werken vanavond :) mijn laatste avond dienst :) rem, van harte!! Dikke kus
  10. Anneke:
    Lieve Remke.
    Ten eerste: GEFELICITEERD met je verjaardag!!
    Wat een belevenissen heb je nu al!
    Ik hoop dat je snel een maatje vind om alles mee te delen. En...wat fantastisch dat je ouders komen!
    Liefs en een dikke knuffel van ons.
    Marcel, Anneke & kids.
  11. Suzanne & Lex:
    20 november 2013
    Hoi Remke,
    bijzonder dat je al zo snel daar jarig bent/ was. Heb je je nog een beetje jarig gevoeld? Voor ons ook wel gek om al een beetje door jouw ogen Ghana te zien en ons te realiseren hoe dat in het begin inderdaad allemaal was... Dat waren wij misschien alweer een beetje vergeten. Sterkte met de cultuurschok en hopelijk ook steeds meer genieten.
  12. Nellie:
    20 november 2013
    Hoi remke

Nog gefeliciteerd met je verjaardag (oeps te laat) maar hopelijk heb je op afstand toch een fijne dag gehad.
    Een dag die je niet meer echt snel zult vergeten naast alle dingen die je in deze dagen nog meer mag gaan beleven. Ik hou je in de gaten :p

groetjes nellie
  13. Dick en Ellie:
    21 november 2013
    Remke nog van hart gefeliciteerd met je verjaardag, wel laat maar Joost heeft nu pas de log geaktiveerd. Veek sucses en groetjes..............
  14. Carola Koorman:
    22 november 2013
    Hoi meissie.
    Mooie verhalen meer ik voel dan ook gelijk hoever je bij ons vandaan bent. Echt superknap want het is echt wennen denk ik. Heel veel liefs en een dikke knuf van ons. Carola