18-11-2013

19 november 2013 - Cape Coast, Ghana

Dag 3. Redelijk geslapen. Tot zes uur. Matras is slecht en dat voel ik aan mijn rug en nek. Eerst maar even douchen.... Koud water in een emmer met daarnaast een kleine emmer zodat je het water over je heen kan gieten. Wat anders dan thuis maar heerlijk om weer even fris te zijn. Kijken wat deze dag brengt! Wat een dubbele gevoelens dwalen door mijn hoofd. Het is een hele belevenis om hier te zijn en deel positieve en negatieve gevoelens. Wat ik las op de Projects Abroad site maar nog mis zijn: een helpende hand kunnen zijn in je hostfamily, je leeft meer apart van elkaar dan dat je erin deelneemt. En een klik met de andere vrijwilligers. Bedenk me ook dat er tussen ons 16 jaar leeftijdsverschil is. Dat is best veel, ik word oud :( Hoop wat oudere vrijwilligers te ontmoeten vandaag en morgenavond tijdens de thema avond. Ze moeten er zijn, de twee die ik ontmoet heb op het vliegveld kwamen ook meer in mijn buurt. We zien het vandaag en morgen! Vanmorgen stap ik zelf in de taxi naar mijn werk. Bij de halte van aankomst staat Eric op me te wachten. We brengen zijn dochter naar school en wachten daarna op Marie. Ook voor haar de eerste werkdag. We wandelen samen naar de Day Care en worden opgevangen door Margaret en de kinderen. Die laten ons niet meer los! Een korte rondleiding en dan gaat ze verder met lesgeven. Er zijn vier groepen van jong naar oud waar les aan wordt gegeven. De leeftijd varieert van 2 tot 6 jaar. Wij mogen meekijken en ons voorstellen. De kinderen hebben van acht tot twee les en krijgen om twaalf uur hun lunch. De meesten eten mee met wat Margaret voor hun kookt. Anderen hebben wat mee van huis. Tussendoor hebben de kinderen kort de tijd om te spelen. Ze zitten dan bovenop je en raken je steeds aan. Dit is geen dagopvang zoals ik gelezen had op de site van Projects Abroad. Dit is meer een school. Wel al gezien dat er heel wat opknapwerk kan gebeuren. Dat is een mooie uitdaging! Verder veel zitten en kijken vandaag. Het is warm. Tot twee uur duurt de werkdag. Terug wandelen tot het taxi punt en dan met de taxi naar huis. Zo zit je om 14.20 uur thuis.....vroeg. Zelf de middag invullen tot de avond valt. Even opfrissen en dan wandel ik naar Baobab. Kwartier lopen door een straat vol drukte. Mensen spreken je aan of je iets wilt kopen. Bij Baobab drink ik een verse vruchtensap en er is free wifi dus bekijk de berichten op mijn mobiel. Skypen lukt niet dus bel ik met Pa. Fijn om mijn verhalen te kunnen delen. Wat een wervelwind aan ervaringen zeg. Blij dat ze over een week komen zodat ik meer kan delen. Dat mis ik nu wel. Om half zes ben ik terug bij mijn hostfamily. Lezen en om half zeven komen de andere vrijwilligers. We eten samen. Al vlug gaat iedereen van tafel en wordt er een dvd/ serie aangezet. Ik kijk mee en lig om negen uur in bed. Wat lezen en dan slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hanneke:
    19 november 2013
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag! leuk om je berichten te lezen succes!!!!