15-12-2013

20 december 2013 - Cape Coast, Ghana

Zondag....uitslaapdag en dat lukt tot acht uur! Dan neem ik een bucketshower, want er is geen water. Loretta en Tatjana hebben meer geluk met water en zo ook vandaag.....na mijn bucketshower stapt Loretta onder de douche en ja hoor er is water. Fantastisch ;-) Loretta lacht er later smakelijk om! Na het ontbijt vertrekken we naar de kerk met Molly, Bernie, Solance, Loretta en Tatjana. Het is tien uur, we zijn 'wat laat', de dienst is om acht uur begonnen. Helaas hebben we het dansen en zingen nu gemist. Als we zitten gaat de preek beginnen. Vol verbale en non verbale expressie wordt er gesproken in Engels en Fanti. De preek duurt anderhalf uur. Daarna wordt er gezongen en gebeden. Om twaalf uur is de dienst afgelopen en gaan we samen terug naar Molly's huis om te lunchen, pancake! Dan samen de kerstboom opzetten....Bernie heeft deze gekocht voor Solance en zij geniet volop van het samen bezig zijn. Is door het dolle heen! Om half twee vertrekken Tatjana, Loretta en ik en wandelen naar "het centrum" om inkopen te doen. Daarna ga ik naar Baobab om wat reisverhalen te plaatsen. Ik kom Anu tegen uit Estonia. Heb haar op Ko-sa ontmoet. Leuk weerzien en we spreken af voor dinsdag. Dan gaat ze mee naar de Day Care om de speelruimte te bekijken. Gaaf dat ze het wil zien! Om half vijf ben ik weer thuis. Petra, Lotte, Twan en Hans bellen. Wat leuk! Muziek luisteren en dansen met Solance. Om 17.30 uur samen eten. Daarna wassen, lezen en op Solance en de twee buurjongens letten (stelletje druktemakers bij elkaar, prachtig) Om 20.30 uur ga ik lezen in bed.

1. Carola Koorman:
    22 december 2013
    lijkt me heel gezellig zo`n kerkdienst, jammer dat je het mooiste gemist hebt