16-12-2013

20 december 2013 - Cape Coast, Ghana

Begin van een nieuwe werkweek. Als ik bij de Day Care aankom kan ik gelijk aan de slag. Margeret heeft om negen uur wat ouders en de Chief of Schools uitgenodigd. Het wordt een officiele opening zegt ze.....leuk! De playroom inrichten en versieren. Margeret plaats een lint bij de ingang. Om 9.15 uur is het zover. De kinderen en teachers staan voor de playroom. Margeret, Francis, de Chief of Schools staan bij de ingang. Francis begint met een gebed waarin hij benoemt dankbaar te zijn voor de bijdrage en hulp van de mensen uit Nederland. Daarna knipt Margeret het lint door en juichen de kinderen. Eerst mogen de gasten komen kijken. Daarna is het tijd om met wat kinderen te gaan spelen in de nieuwe ruimte! Ik zit bij ze om het spel te begeleiden. Wat een genieten, er staat een grote glimlach op alle gezichtjes! Als het tijd is voor de volgende examens ruimen we het speelgoed op en gaan terug naar de klas. Ik verf de twee nieuwe plankjes die in de playroom geplaatst zijn en bereid een activiteit voor. Na de lunch doe ik in groepjes de activiteit met stof, draad en naald. We maken sleutelhangers. Iedereen gaat enthousiast aan de slag. Het is niet makkelijk maar uiteindelijk lukt het ze allemaal. Wauw! Na het werk vertrek ik naar Adisadel Postoffice om alle enveloppen te posten voor.....tja dat is nog een verassing! Terug bij Molly wassen, douchen en buiten lezen. Ook kletsen met de schilder, Molly, George en de buurjongen Quecou. Om kwart voor zes is het eten klaar. Loretta en Tatjana zijn nog niet terug dus ik eet alleen. Yam chips met zelfgemaakte peanut butter, tomaten/ui/knoflook saus en rijst. Als Loretta en Tatjana terug zijn nemen we de dag door en kijken een serie. Loretta deelt stukjes sinaasappel uit.....mmm die zijn hier ontzettend lekker!