08-12-2013

9 december 2013 - Cape Coast, Ghana

Laatste dagje samen met Pa en Ma. Morgen vliegen ze terug naar Nederland.
We beginnen met thee op het terras. Om half negen samen ontbijten en daarna gaan Ma en ik op het strand zitten lezen. Al gauw worden we omringt door een groepje kinderen uit het dorp. Kletsen en liedjes met ze zingen. Ma zingt 'papegaaitje leef je nog' en leert de kinderen hoe het gaat. Wat een plezier! Later leren ze ons een liedje. Daar staan we op het strand, volop aan het zingen met een stuk of tien kinderen om ons heen. Later schuiven we bij Peter en Marga aan. De kinderen van het weeshuis arriveren rond half 12. Met ze tennissen en kijken bij de zee als ze gaan zwemmen. Dan komt Abbey en vertel ik hem het goede nieuws over het opknappen van zijn school. Hij vindt het geweldig, wordt er verlegen van. We maken de eerste afspraken en Abbey geeft aan morgen inkopen te gaan doen zodat de metselaar en timmerman vanaf dinsdag aan de slag kunnen. Super! Abbey vertrekt en wij gaan lunchen met de weeskinderen....daar zitten we met 33 kinderen en volwassenen in het restaurant. Alles gaat met smaak op! Om drie uur is het tijd voor muziek en dans. Alle weeskinderen doen mee en hebben een rol. Leuk om mee te maken! Om vijf uur neem ik afscheid..... Terug naar Cape Coast. Bijkletsen met Molly, George, Loretta en Tatjana over hun en mijn weekend. Om zes uur samen eten. Verder kort bellen met Pa, schrijven, spullen klaarzetten voor morgen en dan naar bed!

1. Hans en Elly Betting:
    9 december 2013
    Erg leuk om al je belevenissen te lezen.Je maakt heel wat mee,en ziet heel wat.Erg gezellig dat je ouders er geweest zijn,en dat je hun alles kunt laten zien.Zo te lezen kun je goede dingen doen met het geld, erg fijn.Wij zijn net terug van Gambia,en ook veel de dorpjes in geweest en spullen uitgedeeld.Veel plezier nog,en denk aan jezelf.
  2. Dorien:
    9 december 2013
    Wat een prachtige ervaring en fijn dat we op deze manier je ervingen mogen volgen.
  3. Ivonne:
    9 december 2013
    Ha Remke, enig om weer van je te lezen. Wat heb je een goede bestemming gevonden om te ondersteunen. Je hebt niet voor niets gespaard! Je laat letterlijk sporen achter in Ghana, en wat voor sporen. Het zal even wennen zijn nu je ouders weer weg zijn maar wat fijn dat ze nu live gezien hebben waar je zit.
    Ik wens je veel succes met alles. Big Hug!