27-12-2013

6 januari 2014 - Komenda, Ghana

Benauwde nacht achter de rug. Ik sta om zeven uur op. Vandaag de verfkleding aan, we gaan weer aan de slag op Abbey's school. Ontbijten en naar Ko-sa om wat verfspullen op te halen. Om negen uur rijden we weg. Peggy en Annejoeke gaan ook mee. Leuk dat ze willen helpen! Als we aankomen eerst wat herstelwerk verrichten. Waarschijnlijk zijn er een paar kinderen in de school geweest die met de rollers gespeeld hebben.... Dan beginnen we met de afbeeldingen. Peggy en Annejoeke zetten het alfabet en de cijfers op de voorkant, sommige worden in een vorm geplaatst. Als ik klaar ben met de herstelwerkzaamheden en de vloeren begin ik met het tekenen van de dieren. Ik maak een geit, paard, haan, kuiken, poes, muis, schaap, 6 vlinders, een zebra, nijlpaard en giraffe. Annejouke tekent nog twee apen. Ziet er leuk uit! Samen lunchen en dan ga ik met Annelies en Peggy alles inverven. Abbey mag deze keer niet helpen met verven ivm het precieze werk.... Hij ruimt op en houdt mij vandaag gezelschap.....meest van de tijd zit hij naast me en volgt wat ik doe, kletst wat en stelt vragen en houdt het verfblik voor me vast. Luxe hoor :-) Om vier uur stoppen we ermee. Op de terugweg halen we een fanijsje, lekker! Bij Ko-sa Peggy afzetten. Annelies kijkt of alles goed loopt en ondertussen praat ik met een nieuwe gast, Dorith, ze gaat in Ghana stagelopen. Leuk gesprek. Douchen en de post lezen van Pa en Ma! Daarna relaxen en eten op Ko-sa.