12-01-2014

22 januari 2014 - Aalten, Nederland

Mijn allerlaatste dag in Ghana. Wat is het snel gegaan en wat voelt het vertrouwd hier na twee maanden. Ga het missen!
Douchen, ontbijten en betalen, daarna vertrekken Loretta en ik naar de Accra Mall. Leuke gesprekken onderweg en als we aankomen gaat het shoppen voor Loretta beginnen. Tussendoor op het terras voor koffie en lunch. Loretta is om 13.00 uur geslaagd; nieuwe broeken en shirts voor haar. Ik ga voor de laatste kleine souveniers en koopt bij de Shoprite nog wat te eten en drinken voor op het vliegveld. Om twee uur komen we aan op Accra airport. Ik neem afscheid van Loretta, ik ga haar missen maar we houden contact! Dan gaat het wachten beginnen. De laatste reisverhalen schrijven en lezen. Om vijf uur kan ik inchecken. Een film kijken op mijn mobiel en de immigratiekaart invullen. Door de douane en dan boven wat drinken en rondlopen. Veel te zien en er is af en toe wifi dus heb wat contact met Nederland. Annelies belt om me een goede reis te wensen, leuk! Tijd om in het vliegtuig te stappen....Aalten here I come! De vlucht is pittig, veel turbulentie, zieke mensen en hierdoor weinig kunnen slapen. Om 05.55 uur geland.....maar zelf nog niet, mijn hoofd en lijf zitten nog ergens tussen Ghana en Nederland in. Twee maal mijn paspoort laten checken en mijn tas ligt al op de band als ik de hal in loop. Een warm welkom van Rianne, Manon, Pap en Mam!! Mam heeft zelfs een vlaggenlijn gemaakt met Ghanese en Nederlandse teksten, gaaf! I'm back home! Met mijn spullen wandel ik naar ze toe. Knuffelen!! We drinken samen wat en kletsen bij.

Dan met de auto het laatste stukje reizen en langzaam "land" ik weer in Nederland.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl