11-01-2014

13 januari 2014 - Aalten, Nederland

Goedemorgen Ghana! Het is nu half vijf en ik ga me maar eens douchen. Spullen pakken en dan op weg naar Cape Coast....wel vroeg. Er staat al een bus voor de deur als we aankomen en George is druk met organiseren :-) Afscheid nemen van Annelies en Nol.....dat kan ik zo slecht. Diepe zucht en ze ontzettend bedanken voor de super fijne tijd samen! Ik zwaai ze uit en dan gaat het wachten beginnen. Wij vertrekken met de tweede bus maar er is een "Ghanees communicatie probleem"....de bus komt uiteindelijk om 07.15 uur aanrijden. Afscheid nemen van Molly. En dan stappen Loretta, Tatjana, George en ik samen met acht rugbyspelers in. Een grote bus gevuld met een paar mensen, dat is luxe! Onderweg muziek luisteren en Ghana nog ff goed in me opnemen. Om half elf komen we aan bij The University of Accra. De eerste wedstrijd is al begonnen. Op een bankje in de schaduw zien we vijf rugby wedstrijden, kletsen wat en gaan op zoek naar eten. Om drie uur mogen wij de rugbyteams verzorgen van eten en drinken. Dan zet George Loretta en mij op de taxi en vertrekken we naar Pink Hostel. Inchecken en onder een warme douche. Om vijf uur met de taxi naar oxfert street. Wat rondneuzen daar en om zes uur hebben we afgesproken met een andere vrijwilligster die Loretta eerder heeft ontmoet. Samen een hapje eten, het wordt een gezellig avondje! Als we terug zijn bij Pink Hostel heerlijk relaxen en wat heb ik gelachen om Loretta. Ze is een enthousiast, praatgraag en open persoon met veel humor!