03-12-2013

9 december 2013 - Cape Coast, Ghana

Eerste gedeelte van de nacht was het erg warm....pff. Maar na 01.00 uur goed geslapen tot zes uur. Lezen in bed en ontbijten. Om kwart voor negen vertrekken Tatjana en ik naar Mfantsipim. Daar wachten we op twee andere vrijwilligers en Eric. Als iedereen er is wandelen we naar de school. Daar is de rest en gaat het schilderen beginnen! Ze noemen het dirty day en doet z'n naam eer aan....als een gele eend kom ik thuis! Schilderen hier is een makkie. Niks afplakken en knoeien is geen probleem. Kozijnen, planken en de vloer zitten onder de spetters.... Ze gebruiken een soort dikke waterverf en dat dekt niet echt. Na twee keer verven zijn ze tevreden. Lunchen en om 13.00 uur ben ik terug en neem een douche! Er is water en dat is nu wel heel fijn! De was doen en om kwart over twee met Ilse op pad voor olieverf. Ga morgen aan de slag met de speelruimte bij de Day Care. Als de verf binnen is ga ik met Ilse mee om haar visum te verlengen. Goed om te zien hoe dat in z'n werk gaat. Bij Baobab wat drinken, bijkletsen en vragen stellen. Weer wat beter op de hoogte van alles en Ilse gaat binnenkort mee naar de school van Abbey om te kijken of er in het nieuwe jaar ook daar vrijwilligers geplaatst kunnen worden. Dat zou super zijn! Terug bij Molly buiten op de schommelbank wachten op de nieuwe vrijwilliger en huisgenoot, ze komt toch, leuk! Als ze tegen zessen komt eten we samen! Leuke gesprekken over Australië, Loretta woont daar en ik vertel  over mijn eerste ervaringen in Ghana. Wanneer Loretta gaat slapen bereid ik de activiteiten voor morgen voor. Om 20.00 uur is het tijd om te lezen en straks lekker slapen!