29-12-2013

6 januari 2014 - Komenda, Ghana

Vanmorgen beginnen we met het schoonmaken van het huis. Met een uurtje is dit klaar. Ontbijten en later komt John langs. John woont met z'n ouders en broertje in het dorp en komt vaak ff langs. Hij was dol op Bo, de hond van Annelies en Nol. Helaas is Bo twee weken geleden overleden aan tekenkoorts. John heeft een pracht koppie en is wat verlegen. Zijn broertje Nicolas is een kleine charmeur. Anouk belt, maar helaas is het bereik slecht. Later heb ik beter bereik, Anouk belt me terug, fijn om elkaar live te spreken! Met Annelies ga ik fietsen. In het dorpje wordt er geroepen en gezwaaid door de kinderen. Als we het dorp uit zijn hebben we uitzicht op een prachtig natuurgebied en de lagoon. Bult op en af. De fiets loopt zwaar. We komen erachter dat de rem tegen het wiel loopt. Dat fiets niet lekker dus heel ver komen we niet. Met een uurtje zijn we terug. Wat drinken op Ko-sa in gezelschap van John en Nicolas. Dan fiets ik naar huis, heerlijk lezen in de tuin in het zonnetje. Om half drie komen Annelies en Nol met de lunch. Douchen en dan samen een film kijken (slechte film, met Brad Pitt, hadden we toch wat meer van verwacht maar helaas) Terug op Ko-sa ga ik lezen tot het eten klaar is. Na het eten spelen we met Peggy, Sjon, Annejouke, Door en Jen het 'ik hou van holland spel'. Erg gelachen en lang volgehouden! Er is geen stroom vanavond dus fietsen we om 23.30 uur in het pikke donker naar huis. De solalampjes komen weer goed van pas nu. In bed is het warm......