24-12-2013

6 januari 2014 - Komenda, Ghana

Ben op tijd wakker. In bed lezen en om 7.30 uur eruit. Ontbijten en dan naar Abbey. Laatste klusdagje en dan is het kerstavond. Dat wordt wee dagen relaxen. Kerst met mooi weer is niet vervelend hoor! Vandaag bij Abbey geschilderd: vloer, kozijnen, buitenkant school en buitenkant sanitairruimte. Ook vandaag krijgen we hulp van familie en bekenden van Abbey. Fijn dat ze zo behulpzaam zijn, is ook goed voor de betrokkenheid. Maar soms lastig.....vandaag hebben Annelies en ik een paar keer tot tien moeten tellen, want luisteren doen ze maar half en het zijn enorme sloddervossen (vrijdag alle ongelukjes maar ff bijwerken) Om half drie zijn we klaar en wat ziet het er anders uit! Zeker als ik de foto's terug kijk ben ik verrast. Met Abbey afgesproken dat hij de materialen voor het dak en de vloer van het andere gebouw gaat kopen en er dan mee aan de slag gaat. Als we terugrijden bel ik Maaike, ze is er niet, dan thuis proberen, bellen met Pa en Ma. Om half drie bij Ko-sa lunchen en bijkletsen met Peggy en Sjon. We maken van vouwpapier wat sterren als decoratie bij Ko-sa. Ziet er sfeervol uit met de lampjes, sterren en kerstbomen. Tijd om lekker te douchen. Dan terug naar Ko-sa voor een 'Ghanese kerstmaaltijd', plantain met kruiden en witte rijst. Eerst even bellen met Wouter en Rianne. Dan gaan we zitten bij Peggy, Sjon, Annejoeke, Gunther en Veronica. Een gezellige avond met leuke gesprekken over Afrika-ervaringen. Het eten is heerlijk!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade