31-12-2013

6 januari 2014 - Komenda, Ghana

Oudjaarsdag vandaag. We beginnen met een ontbijt van versgebakken brood met kaas, hagelslag, pindakaas en jam. Dat is niet verkeerd! Ook een verse jus en kop thee. Dan naar Ko-sa. Abbey komt om te bespreken wat er nog moet gebeuren bij de school en wie wat wanneer gaat doen. Daarna ga ik op het strand bij Jen en Door zitten. Leuke gesprekken en genoten van de verhalen en filmpjes van het weeshuis waar Door vrijwilligerswerk heeft gedaan. Ook Fuseni komt bij ons zitten. Vandaag bellen Marieke, Rianne, Maaike en Wouter overdag. Eindelijk weer eens goed bereik hier en leuk om iedereen te spreken! Tussen 23.00 uur en 00.30 uur Ghanese tijd bellen Joost H, Hans, Lars en Lotte namens de familie ter Horst. Superleuk al die telefoontjes en berichtjes! En wat heb ik verder gedaan: geholpen op Ko-sa met de voorbereidingen voor de avond, jurk Ma opgehaald en thuis gedoucht. Om 18.30 uur wordt het buffet geopend. Samen aan tafel eten, het smaakt super en er is veel variatie. Ik eet pastasalade, koolsalade, kokosrijst, plantain, kip in groente, aardappelblokjes en granenrijst. Om 19.00 uur begint de muziek. Er speelt een grote band met veel muzikanten en zangers. Het klinkt super, wat een energie! Dansen en genieten van een cocktail. Om elf uur stopt de muziek. Dan is het wachten tot het twaalf uur is. Iedereen verzamelt zich op het strand. Om twaalf uur is er champagne, een kampvuur en vuurwerk.

Happy new year everybody! Ik lig er om drie uur in, lekker slapen!

1. Carola Koorman:
    8 januari 2014