02-01-2014

6 januari 2014 - Komenda, Ghana

Op tijd wakker. Lekker douchen. Klaar voor een nieuwe dag, weer fijn bezig zijn voor de kinderen van Abbey's school! Vandaag de materialen aanschaffen. Leerboeken, voorleesboekjes, telramen, tekenbordjes, speelmaterialen, puzzels, drinkbekers, kleurtjes, scharen, krijt, schrijfblokken, wereldbol, bezems, prullenbakken ("keep Ghana clean") en wasbakken. Na alle inkopen rijden we bij de school langs om te kijken wat er aan het dak is gebeurd. Ze zijn ermee bezig. De timmerman schiet niet hard op met de deuren en ramen in de klaslokalen. We vragen of hij er wat meer tempo achter kan zetten, zodat wij zaterdag aan de slag kunnen in de klaslokalen. Om half vier zijn we terug. Er is wifi dus ga een paar reisverhalen plaatsen, email checken, appen en op facebook. Daarna douchen en om zeven uur hebben we een eetafspraak met Peggy, Sjon en Annejoeke. Morgen gaan zij weer terug naar Burkina Faso. Leuk gekletst en heerlijk gegeten! Later komt Prins Abdella bij ons staan. Een man die veel over Ghana en Afrika weet omdat hij veel rond reist. Hij vertelt ons meer over de verschillende talen in Afrika; More, Twi, Fanti, Ashanti en ga zo maar door. Als Prins Abdella weg is vertelt Nol dat hij in september van dit jaar Koning van een Stam wordt en gaat wonen in Tongo. Bijzonder hoe dat hier gaat en wat je kunt zijn van een stam prins, koning of chief.